19 Mart 2009 Perşembe

ailelerle görüşme....

Şimdi benim yaptığım ama sizin kesinlikle yapmamanız gereken bir şeyi söylüyorum sakın ha sakın sisteme girdikten sonra internetsiz bir ortamda bulunmayınnn!!!!!! Her gün düzenli internete girmek bile yeterli olamayabiliyo.ben yazlığa gitmek gibi bir saflık yaptım bunun sebebi de ailelerin hemen arayabileceğini düşünmememdi.ama öyle olmadı.sisteme girdikten 3 gün sonra bir aile aradı tesadüf eseri denizde olmadığım bir saatte aradı ve ben bu numara da nesi şaşkınlığıyla teli açtığımda jetonum düştü :)
sonraları ailelerle konuşma konusunda çok tecrübe sahibi oldum.Okuyanlar yuh diyecek belki ama ben görüştüğüm 20. aileye gidiyorum :) çok az insanın başına gelir ama korkmayın zaten o yüzden bu bloğa yazıyorum :) Çok aileyle görüştüğüm için oldukça tecrübe sahibiyim.her ailenin ayrıntılarını hatırlayamıyorum ama aklımda kalanları yazayım :)

ayrıca şunu söyliyim benim öncelikli istediğim gidiceğim ailedeki çocukların yaşlarının büyük olmasıydı.yani ikisi de okula gitsin ikisiyle de rahatça ingilizce konuşabiliyim.beraber dışarı gezmeye gidebilelim istiyodum.Hem onlar okula giderken ben de gidebilecektim.İkinci istediğim şey ise ailenin tercihen new york a olmadı washington ya da california civarında oturmasıydı.ben bu beklentiler üzerine telefonda konuştum hep.

Biraz da kendimle ilgili bir şeyler yazıyım.ben lisede hazırlık okudum.ingilizcem öyle çok iyi değil anca intermediate çıkar.ama konuşurken çok zorlanmıyorum allahtan.

Neyse gelelim ilk aileye ilkler unutulmaz :) İlk ailede beni baba aradı.45 dk filan konuştuk.çocuklar 3 yaşında ikizler ve 7 yaşında olmak üzere 3 tanelerdi.baba sürekli international bir aile olduklarından bahsediyordu.karısı japonmuş.adam da italyanlık filan varmış.Bir de bu ailenin eskiden bir dadısı olmuş ben ilk au pairleri olacakmışım.Neyse birkaç saaat sonra karısı aradı sesinden belli acayip tatlı biri.ama ben bile ingilizceyi daha ii konuşuyorum.Konuşma sürekli aksıyo cümleleri toparlayamadı filan her neyse..Şimdi bu aileye hayır dedim çünkü;
1-İkizlere bakmak zor iş.hem yaşları da küçük ve 3 taneler.Hiç kolay değil.
2-international olmak ii değil önemli olan has amerikalı bulabilmek :)
3-daha önce au pairi olmayan bi aileye gitmek aşırı sakıncalıymış.Giden bir arkadaşım böyle bir ailenin kendisinden dadı gibi herşeyle ilgilenmesini beklediği için ve başka sebeplerden bir de edurehberin ilgisizliği nedeniyle yeni aiel bulamadığı için 3 ay sonra türkiyeye dönmek zorunda kaldı .aman ha dikkat o yüzden ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder