19 Mart 2009 Perşembe

au pair olmaya karar vermek...

İşin en önemli kısımlarından biri sanırım bu.ben bendeki süreci anlatıyım.Üniversite son sınıf- taydım.o zamana kadar aklımda hiç yurtdışı düşüncesi yoktu.gerçi hep merak etmişimdir(izlediğim dizi ve filmlerin etkisi :) ama yine de ihtimal vermezdim.Neyse bir gün kampüste arkadaşlarla oturuyoruz dediler au pair diye bir olay var biz gitmeyi düşünüyoruz.Olur mu olmaz mı derken arkadaş etkisi ben de bir annemlere danışıyım dedim.Biz fikir alışverişi yaparız hep.Babamdan hiç beklemediğim bir tepki aldım.şartlar uygunmuş olabilir dedi.Hiç hayalim bir şey değildi o yüzden heyecan yaptım diyemem ama sonra sonra iş ciddiye binmeye başladı.Bu sefer de ingiltere mi amerika mı diye düşünmeye başladım.gerçi artık ingiltere au pair almıyo ama ben o zaman karşılaştırma yapmıştım.
İngiltere niye olmaz?
1-İngilizler soğuktur.
2-yemek kültürleri yok
3-Ev işi de var
4-sürekli ağlak bir hava ki hiç sevmem yağmuru.
5-Çünkü orası amerika değil :)

Amerikayı seçme nedenim ise teknik olarak amerika olması ve başka bi yolla gitme şansımın bir daha olmayacağını düşünmemdi.Daha çok iş saati vardı ama çocuklarla aynı evde yaşayıp pardon benim iş saatim bitti senle ilgilenemem diyecek bir tip değilimdir zaten :) kendimi tanıyorum :)
bir de uzaklık vardı ama ingiltere de olsa gelemezdim 1 yılda sanmıyorum o yüzden ha amerika ha ingiltere fark yapmaz :)Aa bi de amerikaya gidiş daha ucuz tabii o da var o da ekstra güzel kısım :)
Her neyse ben sonra amerikaya da karar verdim.Bu arada 2 arkadaşım ingiltereye 2 arkadaşım daha da amerikaya gitmeye karar verdi.Neyse biz başladık danışman aramaya.İngiltereye gidicek arkadaşlarımdan biri global vizyonla gitti memnun da kaldı.diğeri de timotiyle o da memnun kaldı.Amerikaya giden iki arkadaşım da edurehberle gitti.Ben de gidicektim ama sadece başvuru için gittim ve o kadar ilgisiz bi kızla karşılaştım ki arkadaşlarımı bile ekmek pahasına oraya gitmedim. ki sonradan ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım.Reklam için söylemiyorum ama ben truvaya gittim ve memnunum da şimdilik.tabiki ufak tefek bişiler oldu ama genel olarak çok ilgililer seçtiğime pişman olmadım.neyse kimi isterseniz seçin ama dikkatli olun danışman çok çok önemli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder